lørdag den 21. januar 2023

Færdigt arbejde

Nyt bryggers

Så er jeg færdig med mit nye bryggers. Nogenlunde til tiden inklusive den forudsete forsinkelse på et par uger eller tre.

Krakilere vil måske mene, at der hist og her er detaljer, som kunne være lavet med større omhu og akkuratesse. Men det skal ikke være kunst, det skal være færdigt!

Detaljerne kan jeg altid kigge på en anden gang. Huset er fra 1852, så man bliver aldrig helt færdig. Sådan er det bare.

Jeg er godt tilfreds. Rummet er blevet lyst og indbydende - i modsætning til før (se her). Jeg har stort set lavet det hele selv. Men jeg måtte lige betale mig til professionel hjælp til lyset. Korresponderende lampesteder er ikke arbejde for glade amatører.

Jeg har også fået hjælp fra andre - uden betaling. Først og fremmest Jens Olesen, der har bistået med gode råd og vejledning og en hånd i ny og næ hele vejen igennem, Lise og Birger, som overtog det gamle skab, Søren Nabo, som hjalp, når de gamle øjne svigtede, kusine Anne og Henrik, som hjalp mig, da der var rotter på værkstedet, mens jeg havde allermest travlt med projektet, og så min søster, Birgitte, som har syet det fine forhæng til det nye bord.

Tak allesammen.

Nu mangler bare at sætte ting på plads og hænge billeder op på væggene. Men det kommer hen ad vejen. I aften vil jeg slappe af med thaimad fra Thai Chef Foodtruck, der gæster Brovst endnu en gang...

Ingen kommentarer: