søndag den 15. januar 2023

Minder fra Straumsbukta

 En tur i arkivet

Jeg er ved at være ved vejs ende med mit bryggers-projekt - og er så småt begyndt at tænke på de billeder, der skal op på væggen. Det bragte mig en tur i arkivet søndag eftermiddag.

I årene 2007 til 2009 i boede vi i Straumsbukta - en lille bygd 35 km fra Tromsø. Det var gode år. Vi var unge endnu - sådan da - og havde kræfterne til at nyde naturen i fulde drag. Og natur var der nok af. Jeg vil uden tøven sige, at Straumsbukta er det smukkeste sted, jeg nogen sinde har boet - og jeg har ellers boet mange smukke steder.

Jeg har foreløbig valgt en håndfuld fotos til hjørnet over vaskemaskinen. Jeg sad og blev lidt småsentimental, så det er ikke sikkert, at det er dem, der bliver det endelige valg, men det er i hvert fald nogle fine bud - og et minde om en tid, hvor den stod på friskfanget fisk næsten hver eneste dag.

Når jeg kørte fra arbejdet i Tromsø, ringede jeg hjem. Så gik Dina ned til stranden 30 meter fra huset og smed snøren ud. Og når jeg så kom hjem en time senere, var der frisk torsk eller sej til aftensmaden. Der hørte også en jolle med til huset, så mange af weekenderne blev brugt på fjorden, hvor vi pilkede.

Det var gode tider, dengang...




Ingen kommentarer: