lørdag den 20. september 2008

Blå blomster

















Vejret er ligesom ikke noget at skrive om her til morgen. Det har regnet hele natten, og det er overskyet. Så stemningen var nok mest for de indendørs sysler.
Jeg satte mig til at lege lidt med Canons program til administration af billedfiler med mere. Og til det havde jeg lige brug for en stribe nye billeder, som jeg tog på altanen lige uden vinduet her i herreværelset.
Som man vil se, står vores altankasser ekstremt flot. Jeg er vildt imponeret over, at det er lykkedes Dina at holde liv i stedmødrene hele sommeren, men de blomstrer stadig livligt. Altankassen med de blå og lilla blomster er fantastisk flot - og så er det slet ikke nødvendigt at bruge beskidte tricks fra billedbehandlingen for at få den blå farve frem.
Margueriterne i altankassen er gamle kendinge fra Grønland. Men når sommeren var ovre og nattefrosten holdt sit indtog, var de kun en tredjedel så store, som dem vi har her i Straumsbukta. Det er en meget tydelig effekt af Golfstrømmen.
Der er ligesom lidt opklaring i vejret ude i sydøst - hvis jeg er heldig, bliver det godt vejr til højvandet ved 18-tiden. Så måske bliver det alligevel til en fisketur i løbet af dagen?

Ha' en god weekend
Jesper

Ingen kommentarer: