fredag den 8. august 2008

Hej hejre
















Jeg tager til Farsø om et par timer, men jeg syntes da lige, at jeg ville tage en runde i haven, før jeg kører i lufthavnen.
Vejret i dag er gråt, men stille. Alt åndede fred og idyl, da mågerne pludselig begyndte at skræppe. Det skyldes en gammel hejre, der lige syntes, at den ville slå et slag ned forbi min have.
Mågerne mente sådan set at have vundet hævd på stedet og larmede voldsomt. Fiskehejren lod sig dog ikke så meget som mærke med det. Den lod som ingenting - tog et par slag med vingerne og satte næbbet ned mod Hella - de lokale fiskehejrers foretrukne fiskested. Imponerende ser det ud, når denne store grå fugl adstadigt og med værdighed glider gennem luften.
Det er fredag eftermiddag, så alle ønskes en god helg.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: