onsdag den 30. august 2023

Årets pelargonier

Kulør i hverdagen

Inden efteråret for alvor er over os, vil jeg godt lige prale lidt med mine pelargonier.

Ikke fordi, der er så meget at prale af. Det er en nem plante, som gerne blomstrer - og så imponerende flotte er de altså heller ikke. Det er set bedre tidligere år. 

Først tørke, så regn og endelig august-stormen har været hårde ved dem. Så alt i alt kunne det godt have været bedre.

Jeg har mange pelargonier. Mellem 250 og 300 planter i år. Nogle nyanskaffede i foråret og nogle overvintrende fra tidligere år. De står overalt. De fleste i krukker, men også en del på friland.

Især regnen er hård ved pelargonier. Vand får blomsterne til at visne meget hurtigt, så man skal være over dem næsten hver eneste dag. Det bliver så min daglige morgentur. Hvis jeg lige skal have fat i hver eneste plante og nippe visne blomster og blade, går der nemt en time med det.

Men det gør ikke så meget. Jeg holder af fest og farver - og når der ikke er så meget fest som i mine unge dage, må jeg jo nøjes med farverne på mine gamle dage.




Ingen kommentarer: