tirsdag den 25. oktober 2022

Solførmørkelsen 25. oktober 2022

Tilbagevendende udfordring


I mit arkiv har jeg billeder af samtlige solformørkelser de seneste 20 år (se blandt andet her), så selvfølgelig skulle det også prøves i dag.

Det er en stor udfordring, for det er ikke nemt. På den ene side må  der ikke være skyfrit, for så er der for meget lys - især midt på dagen - men på den anden side må der jo heller ikke være så mange skyer, at man slet ikke kan se solen.

Det var tæt på optimalt i dag, selv om det var lige omkring middag - kl. 12.10 - at solformørkelsen var på sit højeste. Billedet her er taget 12.05 og nok så tæt på så perfekt som jeg kan gøre det med mine ringe evner.

Oven i købet er det taget fra altanen lige uden for kontoret, så denne gang var det ikke nødvendigt at køre efter begivenheden.

Fotoet her er et af flere. Når jeg får tid, føjer jeg sikkert lidt flere fotos til historien...

2 kommentarer:

T Agersted sagde ...

fint billede, hvor har du kontor i dag?

Jesper Hansen sagde ...

På Nørremarksvej...