torsdag den 8. september 2022

Oles nye automobil

Bugatti-ræs

Bortset fra, at drengen ikke hedder Ole, men Erik, at bilen ikke er hans, og at automobilet ikke er nyt, men fra 1925, passer overskriften.

Jeg mødte Erik i Bugattien i lørdags, hvor den danske Bugatti-klub lagde turen forbi torvet i Fjerritslev med 12 aldersstegne racere. Det var lidt af en lokal begivenhed for drengerøve i alle aldre med benzin i blodet. De gamle sportsvogne fra tyverne koster mindst en million kroner stykket - og en model fra 57 skulle angiveligt koste mellem 10 og 12 millioner kroner. Det skulle jeg skrive lidt om til ligeher.nu og Ugeavisen Fjerritslev:Brovst, så jeg lavede selvfølgelig også et par billeder.

Og her er det, magien begynder. For allerede da jeg tog billedet af Erik fra Gjøl i den gamle racer, vidste jeg, at det her var et godt foto, der bare sad rent i skabet. Forventningerne holdt vand, og billedet er forsidefoto på avisen i denne uge.

I baggrunden kan man lige ane min kusine Anne og Henrik. Velkommen på forsiden! Vi benyttede lige lejligheden til at mødes midtvejs mellem Øland og Thisted - og det blev som sædvanlig et hyggeligt møde i fint solskin. Og med lokal pizza - Fjerritslev Special - på menuen. Den har jeg tidligere skrevet om, men den er nu også værd at køre efter.

Hver gang jeg hører ordet Bugatti, kommer jeg uvilkårligt til at tænke på den gamle popgruppe Booker T & MG's, hvis sjæler Time is Tight var et fast element i min ungdoms kroballer - i øvrigt også på blandt andet Fjerritslev Kro i gymnasietiden.

I følge Wikipedia er sammenhængen med sportsvognsmærket MG plausibel, men at Booker T og Bugatti skulle have noget med hinanden at gøre, kan jeg ikke se bekræftet nogetsteds.

Ingen kommentarer: