mandag den 4. juni 2018

Søndagens bifangst

Mellem hunde og vandhuller


Søndag morgen rodede jeg rundt efter odinshaner i hundesumpen, som jeg kalder det. Det er ikke det korrekte navn for lokaliteten, men det er altså det, som jeg kalder det.

Der er tale om et stort, sumpet område ved siden af den grønlandske bygge- og anlægsskole KTI. Området bliver blandt andet brugt til at tøjre slædehunde i - og derfor kalder jeg det hundesumpen.

Slædehunde kan være både søde og kælne, men har nu også ry for at være grådigt sultne, når det stikker dem, så når jeg færdes i sumpen, er det altid på sikker afstand af de tøjrede hunde - og så krydser jeg ellers fingre for, at kæderne holder.

Mange af hundene er stærkt kontaktsøgende, men mange år i Grønland har lært mig ikke at falde for smiger og slesk tale. Men derfor kan jeg jo godt snuppe et foto eller to, når fuglene ikke lige poserer for fotografen. Her er et par af søndagens fotos...

Ingen kommentarer: