onsdag den 1. august 2012

Popcorn II

Sprængstof på panden

Da jeg forleden besøgte Spejderskolen på Spejdernes Lejr for at se skolens paella-pande blive brugt til popcorn, fik jeg en ide med at fotografere popningen med en halvlang eksponering på 1/20 sec. Jeg havde en eller anden ide om, at det ville der måske komme nogle sjove billeder ud af - men som så ofte før, står anstrengelserne ikke rigtigt mål med resultatet.

Jeg har nu kigget billederne igennem - og de er altså ikke specielt sjove. Men jeg viser alligevel to af billederne her - fordi de giver et indtryk af de voldsomme kræfter, der er i eksploderende majskorn.
Dette popcorn har taget kurs direkte mod fotografen. Bemærk, at
kornet endnu ikke er foldet helt ud - så det er nærmest et
popcorns fødsel, vi her ser.

Gutterne fra Spejderskolen har opdaget, at popcornene
springer længere, når der fuld varme på panden - så til

ære for fotografen røg der et par ekstra brændeknuder på bålet.

Ingen kommentarer: