fredag den 30. november 2007

Tilbage til Straumsbukta

Så er jeg hjemme igen - godt smadret. Jeg har lige sovet et par timer foran fjernsynet og er nu på vej i seng, men jeg synes lige, at jeg vil vise et par billeder fra dagens køretur mellem Narvik og Tromsø.
Vi kørte fra Narvik lidt i 10 og jeg var hjemme i Straumsbukta ved 16-tiden. Vejret har været fint - lyst og frostklart.
Det første billede er taget ved halvtolv-tiden små 100 km fra Narvik, hvor vi på et tidspunkt kørte gennem en lang skovstrækning, hvor sne og rim havde lagt sig til rette, så det simpelthen ligner et rigtigt julepostkort.Det andet billede er fra bycenteret i Bardufoss. Byen består sådan set ikke af andet end en lufthavn, et hotel, et par tankstationer og så et indkøbscenter - virkelig in the middle of nowhere i det, som kaldes Indre Troms. Klokken er godt tolv. Det vi ser, er hverken solopgang eller solnedgang, men derimod alt, hvad man ser til solen her i slutningen af november, når man befinder sig en seks til syvhundrede kilometer nord for Polarcirklen.

Det er weekend, og det skal nydes.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: