torsdag den 23. november 2023

Kom an, frost

Ny dør

Så fik jeg endelig sat den nye dør i værkstedet. Det luner, bogstaveligt talt.

Fredag eftermiddag fik jeg besøg af Jens og Lars, som har prøvet den slags før - og så gik det som en leg. I løbet af en god times tid blev døren monteret. Stor tak for hjælpen.

I løbet af weekenden fik jeg så isoleret mellem karm og væg - og jeg fik også repareret noget isolering, som der havde været mus i. Det virker - effekten er markant. Jeg lavede et lille forsøg. Radiator-termostaten på laveste blus. Resultatet blev en forskel til udetemperaturen på cirka 8 grader. Tidligere har forskellen været 2 til 3 grader.

Så nu kan vinteren bare komme an. For begonier, pelargonier, kallaer, gladiolus og fuchsia er nu på plads på værkstedet og kan gå gennem vinteren uden frost - og uden at jeg skal fyre alt for meget for fuglene.

Der mangler lige et par lister. Det ordner jeg i den kommende weekend.

Og når foråret en gang kommer, så skal det sidste stykke væg males. Det har det trængt til i flere år.

Ingen kommentarer: