mandag den 20. november 2023

Gæster fra nord

Silkehaler

Her til formiddag blev jeg bogstaveligt talt taget med bukserne nede...

Mens jeg snakkede i telefon på kontoret, fik jeg pludseligt øje på en flok silkehaler i bøgen bagerst på parcellen, så jeg sluttede hurtigt telefonsnakken og fandt et kamera.

Men det blev kun til et hurtigt doku-foto, for jeg var slet ikke klar til at gå udendørs i det råkolde november morgen-vejr. Så det blev kun til et flygtigt øjeblik af overordentlig skønhed, som Egon Olsen ville sige det, når han åbner et Franz Jäger-pengeskab.

Før jeg overhovedet havde fået bukser på, var fuglene fløjet. Men nu ved jeg, at årets træk er kommet.

Så når der kommer lidt mere lys op ad dagen, skal jeg da ud med kameraet. For silkehalen er en flot fugl, som det er værd at køre efter. De kommer gerne her i slutningen af november eller begyndelsen af december, når det bliver for koldt og ugæstfrit i de hjemlige tragter i Nordnorge.

De er altid velkommen her på parcellen.

Ingen kommentarer: