onsdag den 11. maj 2016

Fuglefoto for skæg...

Skægmejse

Min første skægmejse...
For nogle dage siden besøgte jeg fugleskjulet ved Han Vejle.

Det er et godt sted, hvor man går på nogle gangbroer rundt i rørskoven. Den pågældende dag var der nu ikke rigtig noget liv, men netop som jeg var på vej hjem, fik jeg et glimt af et par skægmejser inde mellem rørene.

Det blev så mine første fotos af skægmejser nogensinde. Der er et betydeligt rum for forbedring, men nu har jeg i hvert fald prøvet det - for skægs skyld.

Forresten kan jeg se af observationslisterne fra Ulvedybet, at vi i år også har skægmejser her på egnen. Så mon ikke, det bliver bedre med tiden...?

Herudover bød turen på noget, der efter min bedste overbevisning er en sivsanger - men sangerne er altså ikke mit speciale - og så et knivskarpt foto af en svane i dejligt morgenlys.
Skægmejsen er flot, men det kan blive bedre rent fotomæssigt, hvis
jeg kan få et billede, hvor fuglene står rent uden forstyrrende
 rør fra rørskoven.
Jeg er ikke sikker, men jeg tror, at det er en sivsanger.
Knopsvanen på morgentur.

Ingen kommentarer: