onsdag den 21. december 2011

Gør døren høj...

- Gør døren høj, gør porten vid, lyder det bibelske budskab, som nok kan være værd at skrive sig bag øret i disse juletider.
Men der er alligevel grænser for gæstfriheden. Jeg lavede jo tidligere på året et helt nyt brændeskur, hvor brænde, cykler og mange andre gode ting kan stå tørt, men luftigt. Brændeskuret er også stedet, hvor jeg tørrer fisk og kød, der skal i røgeovnen.
Derfor er det et problem, at alle kvarterets katte tilsyneladende har valgt brændeskuret som natlogi - og derfor har jeg brugt de seneste dage på at sætte dør i brændeskuret.
Oven i købet en fin dobbeltdør, så det også kan lade sig gøre at køre ind og ud af skuret med trillebøren, når der skal stables brænde.
Da den 21. december rent vejrmæssigt bød på dejligt vejr, var dagen en god anledning til at gøre arbejdet færdigt i den korte dags spæde, men dog lunende sol. Så det gjorde jeg, mens røgeovnen lystigt kørte - med en omgang mørbrad. For jeg må lidt beskæmmet indrømme, at de to mørbrader, som jeg røgede i sidste uge allerede er gået heden - så godt smagte de.
Men hvad gør det, når man kan gøre porten vid?

9 kommentarer:

Louise sagde ...

Hej Jesper ! - er utrolig imponeret af dit haveskur - vi står lige præcis og ledercefter noget i den type :) - er det muligt du har en tegning til at ligge ?

Mvh Louise

Bumle_dk@hotmail.com

Jesper Hansen sagde ...

Hej Louise

Jeg er meget beæret over opmærksomheden. Desværre kan jeg ikke rigtig hjælpe dig med en tegning, da mine tilbygninger er blevet til sådan lidt hen ad vejen. Men hvis du bor i nærheden er du meget velkommen til at komme forbi og se, hvordan jeg har gjort.
Ellers kan jeg lave nogle sikkert nogle billeder og en skitse i weekenden. Forresten pusler jeg med endnu en tilbygning...

mvh
Jesper

Louise sagde ...

Dejligt du vænner så hurtigt tilbage - imponerende :)
Vi bor desværre ikke sådan lige i nabolaget,bor i Herning Midtjylland .

Det ville være helt fantastisk hvis du havde mulighed for at sende et par billeder og en skitse til mig på en mail - og måske også et ca beløb på hvad det har løbet op i

Mvh Louise

Mail adr : bumle_dk@hotmail.com

Louise sagde ...

Hej Jesper - du sagde at du ville vænne tilbage til mig med en skitse og lidt billeder af skuret her i weekenden - har dog ikke modtaget noget ? - er stadig interesseret , så engang ved lejlighed vil jeg gerne modtage dette :)

Mvh Louise fra Herning

Louise sagde ...

Hej Jesper

Jeg har intet hørt fra dig af ?


Jeg håber stadig du vil hjælpe os med et par billeder og en skitse af det flotte skur

Mvh Louise

Jesper Hansen sagde ...

Det forstår jeg ikke. Det er sendt den 25. marts til bumle_dk... Har du tjekket din mailboks?
Hvis ikke den er dukket op, så skriv lige til mig igen, så jeg kan sende det....

Louise sagde ...

Nej,har intet modtaget overhovedt ?!? - det var da mærkeligt ?? - men ja den skal gerne sendes til : bumle_dk@hotmail.com - 1000 tak !

Louise sagde ...

Jeg har stadig intet modtaget ??? - prøv ellers at send til : lop@bravotours.dk eller louiseskadhede@gmail.com - undskyld for alt besværet !! Og tak

Louise sagde ...

Hej Jesper !!!

Hold da op for en lang mail,du har sendt ! 1000 tak,og vi sender billeder til dig når vi er færdige !! Rigtig go sommer til dig og din familie


Mvh Louise