tirsdag den 16. juni 2015

Praktisk tovværksarbejde

Hjælp til corsagen

Tovværks-eksperten på arbejde...
Mission completed!
Som spejder lærer man at hjælpe andre - og som gammel spejder er manden kyndig udi tovværk, knob og besnøringer. Derfor lå den lige til højrefoden, da en af modellerne under mandagens fotosession havde brug for hjælp til at få snørret corsagen.

Normalt er det gamle koner, man hjælper over gaden, men unge piger skal naturligvis heller ikke mangle assistance, så jeg gav gerne en hjælpende hånd - omend det lå lige på kanten af mine kompetencer.

Det her var nyt stof. Jeg har før prøvet at snørre rullepølser, men corsager stod jeg nu lidt famlende overfor. For hvordan skulle besnøringen sluttes? Jeg valgte en klædelig dobbeltsløjfe, for der var rigeligt med snøre.

Som det ses, lykkedes det over al forventning.

1 kommentar:

Tom kj sagde ...

Du har da ikke brugt alle huller?