tirsdag den 24. marts 2009

Spredte snebyger

Det har sneet voldsomt i Straumsbukta og omegn den seneste (sneeste) uges tid - og det kan ses på snevoldene langs vejen.
Jeg tog billederne her på siden, da jeg kørte fra arbejde i dag. For også denne dag startede med en gang sne.
Til gengæld tror jeg, at vi nu får en pause. Sidst på eftermiddagen klarede det op, og her i skrivende stund fryser det 13 grader uden for. Det er koldt efter årstiden - men hvor underligt det end lyder - sikkert også for koldt til snevejr. Det er til gengæld lige sådan et vejr, alle snetosserne og skientusiasterne går og venter på. I følge lokalradioen krydser de nu fingre for, at det holder til påskeferien - den største af alle norske ferier.
For min skyld måtte det såmænd godt blive lidt varmere. Jeg har ligesom set det sne, jeg har behov for i år, men før slutningen af april kan vi nok ikke vide os sikre. Sidste år husker jeg, at vi fik en ordentlig dyne sne den 7. maj.
Ellers har vi jo passeret jævndøgn, og det bliver stadig lysere. I morgen står solen op kl. 5.20 og går ned igen kl. 18.22.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: