
Jeg har gennem en halv menneskealder haft alle mine forsikringer hos Codan. Selskabet har for mig altid stået som et gennemsolidt, sobert selskab drevet med udsøgt aktuar-akkuratesse.
De par gange, jeg har haft brug for mine forsikringer, er mine henvendelser blevet behandlet hurtigt, og sådan som man kan forvente, at ordentlige mennesker løser den slags sager. Herudover har selskabet ladt mig være i fred. Ikke noget med opringninger fra påtrængende forsikringsagenter, kedelige kundemagasiner på glittet papir eller gentagne salgsbreve, hvor man har forsøgt at sælge mig endnu flere forsikringer. Jeg har haft oplevelsen af et rigtigt "no-nonsense"-selskab, som bygger sin virksomhed på god, gammeldags, gensidig tillid mellem kunde og selskab.

- Fint, tænkte jeg - en gratis bilvask kan jeg da altid bruge, så det tilbud vil jeg da hoppe på, uagtet at jeg allerede har bilforsikring hos Codan. Men en nærlæsning afslørede, at der på salgsbrevets bagside med bittesmå bogstaver, der hvor trykkeri og reklamebureau normalt er krediteret, stod, at tilbuddet ikke gælder for eksisterende kunder. Så farvel bilvask!

Det er muligt, men det stemmer bare ikke med min oplevelse af Codan. Min tilfredshed med selskabet bygger jo netop på, at jeg aldrig har oplevet fiflen og skriven med småt - og jeg har i øvrigt aldrig før oplevet, at selskabet har været på canvas(1).
Så tilliden har fået et knæk. Det viser sig, at dette pæne, gamle forsikringsselskab ikke er spor bedre end alle andre selskaber - og lige pludselig finder det helt i orden at belønne nye kunder frem for trofaste gamle kunder.
Så det ender vel med, at man skal til at shoppe rundt efter forsikringer - akkurat som med benzin, flybilletter, telefonabonnementer og så videre. Al ting var nu nemmere i gamle dage, hvor en mand var en mand - og et ord var et ord - og et hæderkronet gammelt selskab som Codan følte sig for fin til at skrive undtagelserne med småt!
Jesper
1) Canvas eller kanvas er et godt, gammelt sælgerudtryk, og det betyder ganske enkelt at slide gulvmåtter - der åbenbart var lavet af canvas i gamle dage!
Hej Jesper
SvarSletFå en snak med Tage Andersen (8.G) og Forsikrigsselskabet Vendsyssel .. her får du netop den "gammeldaws" behandling du efterlyser.
/Per
Hej, lad det fare, det er sgu et stort tidsspilde og skifte forsikring. Det tager en evighed og så er man vel stadig ikke sikker man har fået samme dækning.
SvarSletJowDeet ._.
Hej Per og JowDeet
SvarSlet@ Per - jeg er netop kommet i gruppe med Tage - og forresten kender jeg ham jo både fra gamle dage i Aalborg og fra Nuuk. Men jeg tror nu, at jeg alligevel følger JowDeets råd...
@ JowDeet. Tak for rådet. Du har sikkert ret - og jeg lader det fare. Men selve det at skrive historien havde nu en god terapeutisk effekt.
Hilsen til jer begge/Jesper
Hej Jesper
SvarSletDa jeg købte nuværende hus i 1990, flyttede jeg alle forsikringer over til "husets" forsikringsselskab .. dette blev fusioneret .. som blev fusioneret .. som .. Endte op i et af de "store", som pludselig ville justere priserne .. gennemsnit ca. 20%.
Spurgte Tage, som gav et tilbud, der betød en 9% stigning .. men så var huset også totalforsikret .. den gamle police var underforsikret.
Det tog ikke en "evighed", og alt bøvlet klarede Tage. "Småpenge"? men penge nok til en tur til Skotland.
Det var bare det
/Per