torsdag den 18. oktober 2018

Sælfies

Det rene snyd


Mandag morgen skulle jeg interviewe en biolog på Nordsøen Oceanarium - og da jeg alligevel var på de kanter, benyttede jeg lejligheden til at lave et par arkivfotos med sæler.

Fotomæssigt er det det rene snyd, for det er altså dårlig stil at bruge billeder af dyr i fangenskab, men jeg må også erkende, at jeg ikke har ordentlige fotos af sæler i arkivet, så jeg betragter det som en sund, pragmatisk løsning. Men det er nu nok tvivlsomt, at billederne vil blive brugt særlig meget.

Det skyldes, at jeg jo mest arbejder med Grønland, hvor oceanariets to sælarter - gråsæl og spættet sæl - er en sjældenhed.

Hjemmestyret havde fået lov til at komme med - og hun viste store evner som sældomptør, mens jeg interviewede. Og her gik jeg og troede, at sæler kun var noget, hun spiste...

Ingen kommentarer: