torsdag den 16. august 2018

Hejresving

Ikke et herresving, men et hejresving...

Onsdag morgen tog jeg en tur ud på Øland og nærmeste omegn med kameraet.

Det er i hvert fald mindst et halvt år siden, at jeg sidst har taget turen. Grønland og almindelig travlhed har taget al min tid, men nu skulle det være...

Det er ikke så mange fugle i øjeblikket, så målet var egentlig hjortedyrene, men det blev nu kun til et enkelt rådyr på meget lang afstand og i skyggen af skovkanten.

Til gengæld fik jeg et par fine skud på fiskehejrene ovre ved Bjerget. Fiskehejren var i luften på vej direkte mod mig, men da den fik øje på mig, slog den et ordentligt hejresving, så man tydeligt kan fornemme det imponerende vingefang. En hejrekollega tog den lidt mere med ro, og solede sig på resterne af den gamle sluse.

Ingen kommentarer: