tirsdag den 29. maj 2018

Nyt pas

Rejseklar igen

Efter vinterens pas-genvordigheder inden jeg tog til Grønland, er jeg nu blevet den lykkelige ejer af et vaskeægte grønlandsk pas, der gælder de næste 10 år.

Passet er lige så godt som et almindeligt dansk pas, men jeg er glad for det - dels fordi der ikke står noget om de europæiske fællesskaber på forsiden og dels, fordi jeg har fået det hos politiet. Sådan gør man nemlig i Grønland - og det glæder mig, at man her i landet holder liv i de gode gamle sæder og skikke. Som nogle af læserne vil vide, mener jeg, at det var en stor fejl, da man i Danmark flyttede pasudstedelsen til kommunerne. Et arbejde som de bestemt ikke har forstand på. Læs mere her: Ih, hvor er det kommunalt...

Under alle omstændighed; nu er der forhåbentligt ti år til, at jeg skal på Jammerbugt kommunekontor for at få et nyt pas.

Ingen kommentarer: