torsdag den 20. juli 2017

På plads

Klar til Spejdernes Lejr

Det lille telt på prærien...
Det bliver stort - meget stort. Det var jeg slet ikke i tvivl om, da jeg onsdag middag ankom til Spejdernes Lejr.

Velkommen til SL2017.
Endnu er der mest af alt mark i det enorme område, men lørdag går det løs for alvor - og 35.000 spejdere rykker ind. 30 busser i timen fyldt med glade spejdere bliver det til i løbet af dagen, og der bliver så tid til lejrslagning frem til den store åbning søndag aften.

Jeg tog hul på festlighederne allerede onsdag eftermiddag - og bor temmelig alene og afsides på hjørnet af gaderne Livø og Nekselø i underlejren Øen.

Onsdag aften gik det løs i tyrolercafeen Wiesn, hvor jeg hele lejren igennem skal stå i køkkenet med karrywurst og wienerschnitzler til sultne sjæle, der ikke lige har lyst til kantinemaden.

Jeg har sådan set god tid - og når først internet og praktiske ting fungerer ordentligt, vil jeg følge lejren tæt her på bloggen. Følg med de kommende dage...
Her flytter 35.000 spejdere ind på lørdag.

Ingen kommentarer: