lørdag den 14. januar 2017

På prærien

Bisonokser i Han Herred

Smeden havde venligt fortalt mig, at der i den nærliggende Koldmose går en flok bisoner - og derfor gik turen lørdag formiddag til prærien midt i det gamle sandflugts-område.

Desværre for fotografen, men sikkert til stor glæde for alle andre, er bisonerne forsvarligt indhegnet og omgivet af en mindre voldgrav, så de var ikke sådan at komme i nærheden af.

Jeg kunne selvfølgelig have forceret indhegningen, men da jeg ikke lige har de store erfaringer med bisoner, der altså er kæmpestore, havde jeg ikke lyst til forsøget i dag. Derfor disse lidt småsnaskede fotos taget på god afstand.

Men nu er frøet sat - og jeg vil på et tidspunkt, når vi får lidt mere lys på himlen, prøve at kontakte ejeren og se, om det ikke skulle være muligt at komme lidt tættere på uden at blive løbet over ende af de store dyr.
Køerne og kvierne virkede ret nysgerrige...

...Men tyren så bister ud - og virkede bestemt ikke som
 om, han brød sig spor om fremmede mennesker...

Ingen kommentarer: