onsdag den 12. oktober 2016

Kaprifolien blomstrer fortsat

Et hurtigt prøveskud

Egentlig er billedet bare et prøveskud, men det tåler da alligevel at blive delt.

Her til morgen larmede en gærdesmutte på altanen uden for kontoret. Det er sket før, uden at jeg har haft kameraet ved hånden, men i dag besluttede jeg, at nu skulle det være. Jeg skulle arbejde ved pc'en hele dagen, så måske var der en chance for, at den lille charmetrold ville dukke op igen.

Så jeg hentede kameraet, indstillede blænde og lukketid og tog et hurtigt foto for at tjekke, at alt var i orden. Det blev i øvrigt dagens eneste billede, for gærdesmutten var smuttet for i dag.

Blomsten er en kaprifolie, som man ellers ser mest til om sommeren, hvor den for resten også spreder en fortryllende duft om sig. Kaprifolierne står som skygge- og læplanter ved mit lille lysthus - en pergola-agtig konstruktion under altanen.

Det har egentlig aldrig været meningen, at kaprifolierne skal ses fra kontoret, men i år og specielt i sensommeren er de vokset ret voldsomt, så de nu dækker en stor del af altanen sammen med en masse humle.

Det er noget sjusk, som jeg skal have gjort et eller andet ved i løbet af vinteren, men indtil frosten kommer, kan jeg så nyde de smukke kaprifolieblomster og ikke mindst de flotte røde bær efter sommerens mange blomster.

Ingen kommentarer: