tirsdag den 13. september 2016

Lang dags rejse

Tilbage i Grønland for en kort bemærkning
Dagens bedste billede var nok denne snehare, der
tror, at den kan skjule sig.
I Kangerlussuaq mødte jeg min gamle ven, brandinspektør
Knud Pedersen fra Nuuk.
Mandag fløj jeg til Nuuk - og det blev godt nok en lang dag.

Start hjemmefra klokken fem, afgang fra Aalborg kl. 6.20 og ankomst til Nuuk 15.45 lokal tid, altså 19.45 dansk tid. Mellemlandinger i CPH, Kangerlussuaq og Maniitsoq.

Det er lang tid siden, jeg har haft et længere ophold i Kangerlussuaq, men denne gang havde jeg fem timer, så jeg tog en taxa op til Tacan i håbet om at få nogle moskusokse-fotos. Jeg så da også tre stykker, men de var alt for langt væk til at fotografere. Ærgerligt, men vejret var fantastisk. Tre graders frost, vindstille og høj sol. Rigtig grønlandsk septembervejr.

Nu skal jeg lige have styr på tidsforskellen. Det plejer at tage et par dage, før man vågner til normal tid igen. Jeg er i Nuuk for at dække en byggekonference, men jeg håber da på lidt sjov i den kommende weekend - og måske et par fotos af havørne, hvaler eller hvad der nu måtte byde sig til.
Indlandsisen i det fjerne...
Man skal kigge godt efter for at finde moskusokserne, men de er der...
Der er så småt begyndt at komme sne på fjeldtoppene.

Ingen kommentarer: