lørdag den 10. september 2016

Aloë Vera Original nu i Danmark

Et lille reklameindslag

En sand gudedrik: Smager himmelsk og slukker tørsten som bare pokker...
I Salling i Aalborg kan man i øjeblikket købe en aloë vera-drik, som bare smager helt fantastisk. Jeg kan kun sige: Prøv den - og du vil ikke fortryde det...

Dybest set er det ikke nogen nyhed. Jeg prøvede drikken eller juicen eller hvad man nu skal kalde det første gang i 2004 i Sydkorea - og faldt allerede dengang for den med et brag. Desværre er drikken aldrig blevet markedsført i Danmark før nu, så jeg skal tilbage til 2008, hvor jeg sidste gang smagte den - indkøbt i en discountbutik ved siden af Marriott i Beijing.

Men i øjeblikket er aloë vera-juicen altså til at købe i Aalborg for en god tier flasken. Og den smager stadig fantastisk og er en rigtig god tørstslukker her i de lune sensommerdage.

Drikken er egentlig en blanding af druesaft og så 30 % frugtkød- pulp, som det smagfuldt betegnes -fra aloë vera-planten. Det er temmelig sødt og også lidt mættende, så man kan ikke drikke så meget af det ad gangen, men det er rent guf for ganen.

Der er megen tro og også overtro om aloë vera-planten. Det hævdes fra især producenter af naturmedicin, at planten indeholder en masse gode stoffer. Den slags hokus-pokus tror jeg ikke rigtig på, men når smagen i øvrigt er orden, kan det også være ligegyldigt.

Til gengæld er det vist ret sikkert, at man kan dæmpe smerterne og muligvis også opnå en vis sårheldende effekt, hvis man gnider blade fra aloë vera på forbrændinger. Og da aloë vera er en populær potteplante, er den jo næsten altid ved hånden til det formål.

Men ellers er det bare med at komme til Salling, for her kan man som sagt også få aloë vera til indvortes brug - og det er hele turen værd, siger jeg bare.

For en god ordens skyld: Dette indlæg er ikke sponsoreret eller betalt på nogen måde...

Ingen kommentarer: