mandag den 27. juni 2016

Fest til den årle morgen

Ø-fest og revy

Så gik startskuddet til årets ø-revy...
Solen var for længst stået op, da jeg søndag morgen tørnede ind efter en lang nats festligheder på den lille ø...

Råhygge i teltet efter revyen.
Det sker ikke så tit. Konditionen er ikke, hvad den har været - men Dina er i København, og jeg forsøgte efter bedste evne at leve op til forventningerne til min græsenkemands-status, så det gik da endda.

Aftenen begyndte helt efter bogen med spidsstegt pattegris og revy. Det er to faste elementer, som de færreste vil undvære. Det er jo også med at være på stedet,for alle risikerer at blive omtalt i revyen - mere eller mindre flatterende - og den slags foretrækker jeg at opleve personligt frem for at høre det ad omveje.

Jeg gik heller ikke ram forbi. Men det var nu for det gode, så det skal folkene bag revyen ikke høre et ondt ord for. I følge revyfolkene kan det ikke betale sig at holde ferie i de varme lande for at se på blomster, for dem kan man jo bare hente hos undertegnede. Det er et hint til, at jeg ikke nænner at smide planter ud - og jeg derfor gerne deler ud af overskuddet via Ølands Facebook-gruppe.

Det er fredsommeligt drilleri - og det var også ganske fredeligt, da Øko-Henrik blev kåret som Årets Øbo. Denne prægtige pris kan nemlig i følge fundatsen både uddeles til personer, der har gjort noget godt - eller som har gjort sig uheldigt bemærket. Øko-Henrik fik prisen for sin store hjælpsomhed - og fordi han flere gange har åbnet sin gård for offentligheden, så folk uden tilknytning til landbruget kan se, hvor mælken og osten kommer fra.

Festen foregik i beboerlaugets telt, som ydede god beskyttelse mod de mange og kraftige tordenbyger, der passerede forbi Øland i løbet af natten. 15 mm blev det til, men da solen stod op stilnede det af.

Så da jeg var hjemme ved firetiden, skulle jeg da lige have et par sjusser, mens jeg så solen stå op. Det foregik i stolen under halvtaget på gårdspladsen, og det var forresten også her, jeg vågnede søndag formiddag - græsenke som jeg er.

Jeg har lavet et galleri med billeder fra årets Ø-fest på min hjemmeside.
Det handler om et nyt EU-direktiv, men
det kunne vel også være Grinpeace...
Øko-Henrik blev årets øbo i skarp konkurrence med
Svend Aage, der måtte nøjes med en pakke tudekiks.
Øboerne morede sig...

Ingen kommentarer: