tirsdag den 22. marts 2016

Musvåge-sex

Forårsfornemmelser


 Heldet var med en vis mand i dag.

Jeg havde fundet en musvåge, der sad i et læhegn. Den var lidt langt væk, men jeg havde et godt anlæg til at støtte kameraet, og solen var lige på, så det kunne nok lige gå. Og hvis jeg holdt mig i ro, og der kom en mus, kunne det være, at den kom tættere på.

Men det var altså ikke mus, men mænd den gode fru musvåge ventede på. For mens jeg betragtede den i objektivet dukkede hr. musvåge op og tog et solidt tag i ryggen af lillemor. Det tog næppe mere end ti sekunder sådan alt i alt, men der var ingen tvivl om, at jeg lidt ufrilligt var blevet voyeur til musvågens sexliv - og nogle fantastiske billeder rigere.

Lidt heldig har man da lov at være... På vejen hjem skød jeg også en gravand, der helt bestemt også var i gang med at gøre sig til. Desværre var der ingen mager i nærheden, så noget hattrick kom jeg slet ikke i nærheden af.

Men musvågebillederne reddede dagen så rigeligt...


Ingen kommentarer: