tirsdag den 25. august 2015

Så blomstrer det

Haven i fuldt flor

Det er nu ikke så ringe at vende hjem efter ferien.

Der har været meget at brokke sig over i sommerens løb, men vejret har tilsyneladende artet sig fint, mens vi har været væk.

I hvert fald står haven nu i fuldt flor, og rønnebærrene er blevet røde. Jeg har stadig et lille hængeparti med nogle georginer, som først blev plantet ud kort før vi tog på ferie, men ellers er det generelle billede ret tilfredsstillende.

Men året vil nu nok stadig blive mest husket for at være det år, hvor jordbærrene, mirabellerne, kirsebærrene, gulerødderne og, som det ser ud i skrivende stund, æblehøsten slog fejl.




2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Mirabeller er her i tonsvis af rundt omkring mig, men de rigtige blommer ... sørgeligt. Jeg har 15 blommer på mit træ, hvor der sidste år var flere kilo.
Heldigvis er mirabeller glimrende i en æble-blommechutney ...

Jesper Hansen sagde ...

Jeg har et gammelt Magda Jensen-mirabelletræ, der nogle år har givet over 100 kg - men i år er næsten alle mirabellerne rådnet og mugnet op på træet, før de blev modne. Vi plejer at bruge mirabellerne til saft.