tirsdag den 4. august 2015

Bang...

Festligt, folkeligt og temmelig larmende

Mandag aften var Aalborg havn skuepladsen for et gigantisk fyrværkeri i forbindelse med det såkaldte Tall Ships Race.

Da jeg afskyr enhver form for sammenstimlen, trafikalt kaos og større menneskemængder, var det kun med behersket begejstring, at jeg med fyrværkeriet som mål satte kursen mod Nørresundbys kaj, men da Dina elsker larm og ballade kunne jeg ikke rigtig slippe.

Fyrværkeriet bestod af 1200 kg krudt, som blev fyret af i løbet af et kvarters tid og skulle angiveligt være Danmarks største af slagsen. Muligt - men jeg har tidlige overværet entreprenørsprængninger i Nuuk med mere end den dobbelte mængde dynamit. Det tager et sekund eller to - og det synes jeg altså er sjovere, ikke mindst fordi det tjener et fornuftigt formål...

Jeg havde naturligvis kameraet med, selv om jeg har det med fyrværkeribilleder som med solnedgange. Det er altså ingen kunst at lave flotte billeder, når bare motivet er i orden. Det handler egentlig bare om at være til stede - og så trykke på knappen.

Så det gjorde jeg. Sådan cirka 150 gange - og her er så et lille udvalg...



Ingen kommentarer: