torsdag den 4. juni 2015

40 års-selfie

Før og nu

Tillad mig lige at være lidt selvoptaget i dagens anledning...

Til august er det fyrre år siden, at jeg begyndte i gymnasiet. På Vesthimmerlands Gymnasium - kaldet VHG - i Aars.I 1975, hvor Vietnamkrigen lige var slut, sommerens store hit var Paloma Blanca og statsministeren hed Anker Jørgensen.

I den forbindelse er jeg blevet bedt om at komme med et bidrag til gymnasiets årsskrift om, hvordan det nu gik for sig. Artiklen gik det nemt nok med, men det var straks værre med fotos. Det var en periode, hvor jeg sjuskede med fixeringen, og konsumkameraer var af kassettetypen, der lavede virkeligt uskarpe billeder.

Heldigvis blev alle elever fotograferet på den første skoledag, og det billede har jeg stadig. Så i scanneren med det og afsted til redaktøren sammen med et nutidigt portræt.

Forskellen er rystende - og dog. Smilerynkerne er de samme, men der er unægteligt blevet lidt flere af dem.

Det har været sjovt at fundere over gymnasietiden - og nu kan jeg så bare glæde mig til, at årsskriftet udkommer til skolestart i august.

Ingen kommentarer: