lørdag den 9. maj 2015

Tilbage igen

Skønt gensyn med Nuuk

Fredag morgen bød på det herligste solskin allerede ved fem-tiden,
 så jeg gik ud og fik mig en smøg på terrassen bare iklædt underbukserne.
 Først bagefter opdagede jeg, at der havde været rimfrost om natten.
Så er jeg hjemme igen efter en god uges ophold i Nuuk. Som altid var det et dejligt gensyn, og denne gang havde jeg også passende god tid til at snakke, så det har nu ikke været så ringe en tur.

Tiden er mestendels gået med møder og de to sidste dage deltog jeg i konferencen Future Greenland 2015. Konferencen er et grønlandsk fremtidsværksted, som holdes hvert andet år - og en af de væsentligste begivenheder, hvis man beskæftiger sig med Grønlandske forhold. Konferencen havde cirka 350 deltagere med repræsentanter fra både erhvervsliv og den politiske elite i Grønland. Hvad der kom ud af det, kan man blandt andet læse på Arctic Business Networks blog, som jeg redigerer.

Det er naturligvis også blevet til et par fotos. Her er et par stykker...
Morgensolen fredag morgen - udsigt mod Radiofjeldet og Godthåbsfjorden.
Selvstyrets nye kontorsilo oven over Nuuk Center.
Udsigten fra kontortårnet er fantastisk. Her alderdomshjemmet i
forgrunden. Bagved seminariet og Tele Post-hovedkvarteret.
Ravn lynskudt ved Stanislaw-ip Isikkivia.

Ingen kommentarer: