mandag den 16. marts 2015

Ny hjemmeside

Moderne tider

Sådan ser den nyfødte ud.
Her i første halvdel af marts har jeg brugt en del tid på at søsætte en ny hjemmeside.

- Det var på tide, vil mange sikkert sige - og jeg lægger mig fladt ned og erklærer mig enig.

Min gamle hjemmeside blev lanceret i 2011 og var meget simpelt produceret i en allerede på det tidspunkt temmelig forældet HTML-editor. Det var godt nok til formålet, som dengang blandt andet var at samle alle mine opskrifter på et sted. Men siden er der jo løbet meget vand i åen, så allerede sidste år opgav jeg at holde den vedlige.

One.com, som er det firma, der er vært for hjemmesiden, indførte en ny editor, som er det program, man laver hjemmesiden i. Det nye program kunne ikke umiddelbart håndtere den gamle hjemmeside, men jeg kunne fortsat redigere den i koden. En brugelig, men ikke særlig smart løsning.

I juleferien begyndte jeg så småt at lave en ny hjemmeside. Men det tog tid at lære det nye program - og jeg skulle jo også lave et nyt design. Jeg satte udgangen af februar som deadline og gik i luften med den nye side den 27. februar. Tiden siden er gået med at lappe huller, og jeg kan nu konstatere, at jeg er ved at være i mål.

Den nye hjemmeside har et helt andet fokus end den gamle. Den er først og fremmest en her og nu-præsentation af min lille virksomhed. Hjemmesiden er et vigtigt salgsredskab på foredragsmarkedet. Jeg har derfor ikke brugt kræfter på at overføre de omfattende arkiver fra den gamle hjemmeside.Men skulle man mangle en opskrift eller lignende, ligger den gamle hjemmeside fortsat på serveren og kan nås via den nye.

Nu krydser jeg fingre for, at teknologien holder nogle år, for det er frustrerende hele tiden at skulle starte fra bunden, bare fordi udviklerne hele tiden finder på noget nyt. Jeg synes som bekendt ikke, at alt nyt er godt nyt.

Ingen kommentarer: