mandag den 16. marts 2015

Camouflagekunst

Dådyrhygge

På dagens indkøbstur var jeg heldig og spottede en rudel dådyr på en skråning i udkanten af skoven. Det var rigtig dådyrhygge. Der var mindst ti dyr, som gik rundt og hyggede sig med at gnave lidt på træerne, mens andre stille og roligt lå på jorden og tyggede drøv.

Jeg observerede dyrene i over en time, uden at de lod sig forstyrre. Heldigvis havde jeg for en gangs skyld min 400 mm liggende i bilen, så jeg fik en hel stribe fotos, der stort set alle er teknisk perfekte.

Alligevel er det ikke rigtig godt. For det er stadig svært at se dyrene mellem træerne. Populært sagt er der hverken hoved eller hale på billederne på samme tid - og så betyder det altså mindre, at billederne er både skarpe og velbelyste.

Det eneste, billederne kan bruges til,er som dokumentation for dådyrets utrolige evne til at gemme sig i skoven. For man skal ærlig talt se godt efter, hvis man vil se dyrene.

Her er et lille udvalg af dagens jagtudbytte.



Ingen kommentarer: