lørdag den 3. januar 2015

Øv

Regn, rusk og ravage

Vinden havde fået godt fat i postkassen...
Det nye år har ærlig talt ikke vist sig fra sin pæne side, sådan rent vejrmæssigt.

Det buldrer og brager, det regner og rusker, så man fristes til at synge "Vær Velkommen, Herrens Vejr".

Fredag var jeg stadig vag efter nytårsfesten og havde ikke megen energi, men jeg måtte ud af fjerene, måtte jeg... For vestenvinden havde fået fat i postkassestativet. Hvis ikke det skulle lægge sig, var det nødvendigt med en afstivning.

...Så det var nødvendigt med en afstivning.
Da jeg kom ud, opdagede jeg, at lyset var gået i juletræet. Men helt ærligt så jeg ikke nogen grund til at gøre noget ved det problem. Godtnok plejer vi at have lys i træet til hellig tre kongers dag, men det er nu ikke nogen principiel sag.

Dina var enig, så hun begyndte at pille julepynten ned indendørs. Jeg må indrømme, at jeg ikke var til megen hjælp. For efter morgenens kraftanstrengelse kunne jeg sådan rent intellektuelt ikke kapere stærkere sager end tegneserier på denne dagen efter dagen derpå. Blandt andet - og efter turen til Ægypten var det stærkt påkrævet og aktuelt - blev det til et gensyn med Asterix og Kleopatra.
Intellektuelle sysler til resten af dagen...Foto: Inyxception Enterprises.

Ingen kommentarer: