mandag den 1. december 2014

December

Slut med vejrlig

Dagen er gået med de indledende øvelser. Blandt andet
er træerne beskåret og materialerne slæbt i stilling. Inden
det blev mørkt var de første stolper sat op.
Så skriver vi december. Rent kalendermæssigt betyder det, at det nu er vinter.

Sjovt nok var det også til at mærke på vejret i dag. Efter den vådeste våde, ubehageligt lumre og lumske november, der var ved at drive mig til vanvid, har vi atter fået opholdsvejr.

Det skulle fejres. Så der lå stadig rim på græsset og is på vandpytterne, da jeg i dagningen tog arbejdstøjet på, bevæbnede mig med en termokande kaffe, tændte op i drivhusets gasovn og tog fat på bålhytten.

For nu skulle det være. Materialerne har allerede i to måneder ligget under presenninger og ventet på godt vejr.

Så nu er jeg i gang. Inden dagen var omme, var de første stolper oppe - og jeg fortsætter i morgen. Det kommer sikkert til at gå stærkt. Opgaven er ikke uoverskuelig, og meteorologerne lover tørvejr det meste af ugen.

Ingen kommentarer: