lørdag den 19. juli 2014

Ankommet

Klar til at tage fat

Besøget i Sønderborg bød på udsigt til Dannebrog.
Lørdag eftermiddag ankom jeg til Stevninghus.

Turen herned var bestemt ikke uden udfordringer. Klokken kvart i syv i morges måtte jeg ringe efter Falck, fordi bilens elektroniske låsesystem af en eller anden grund ikke virkede. Meget mystisk - og problemet løste sig selv efter lidt prøven frem og tilbage.

Stærkt forsinket gik turen hjemmefra - til Sønderborg, hvor jeg spiste frokost hos Ingrid og Mogens på Colosseum. Fin mad og med udsigt til Dannebrog, der denne dag tilfældigt lå i Sønderborg havn, mens regentparret besøgte Gråsten Slot.

Mit hjem for de kommende 14 dage.
Ud på eftermiddagen ankom jeg til lejren - og blev godt modtaget. Teltet er nu stillet op - og klar til at huse manden de kommende 14 dage. Aftensmaden var i orden og lover godt for fremtiden. Fadkoteletter med karrysovs og råstegte kartofler med æblekage til dessert.

I skrivende stund festes der på livet løs rundt omkring i hjælperlejren. Dels er det jo lørdag, dels er børnene endnu ikke ankommet - og så kan man jo tillade sig lidt mere.

Desværre er jeg en tand for træt til at feste - det må vente til en anden dag. Men så kan tiden jo komme bloglæserne tilgode....

Ingen kommentarer: