torsdag den 6. februar 2014

Nye fuglehuse

Plads til de små

Nyt fuglehus i bøgen.
Foråret så sagte nærmer sig - og allerede nu er de små fugle i haven da også i gang med kurtiseringen.

De seneste aftener har jeg brugt i værkstedet til at bygge fire fuglehuse. Ikke fordi jeg ikke har fuglehuse i træerne her på parcellen, men fordi jeg sidste efterår forærede min søster tre fuglehuse i indflyttergave til det ny sommerhus i Doverodde.

Tre nye fuglehuse til Doverodde.
Nu rakte det indkøbte træ dog til fire små fuglehuse - så der blev da også et enkelt til min egen have. Det er nu på plads i bøgen.

Og ellers så står der altså tre fuglehuse i værkstedet. De er klar til afhentning, Birgitte - næste gang I er i Nordjylland.

Det er forresten ikke så svært at bygge et fuglehus. Dansk Ornitologisk Forening har opskriften på et hav af fuglehuse - stort set uanset hvilken art, man nu kunne få lyst til at huse.

Og det er altså en god ide at have fuglehuse i haven. Sammen med foderbrættet giver det liv i haven, det er med til at begrænse antallet af skadedyr og insekter - og så er der altid noget at kigge på.

Ingen kommentarer: