tirsdag den 8. januar 2013

Snigløb

Julen er forlænget

Julestjernen lyser for Dinas mor.
Forleden slog jeg ganske bombastisk fast, at julen her i huset slutter helligtrekongersdag - den 6. januar.

Og det ville sikkert også have været tilfældet, hvis altså det ikke lige var fordi, at Dina - hjemmestyret - har snigløbet mig på det groveste.

Helt ærligt må jeg indrømme, at det først var i dag, at jeg i et øjebliks klarsyn opdagede, at de berømte grønlandske julestjerner i vinduerne ikke var pillet ned, sådan som vi ellers plejer at gøre.

Det foreholdt jeg Dina - sammen med en kommentar om, hvad naboerne da ikke måtte tænke... Men begrundelsen var sådan set god nok. Dinas nu afdøde mor ville have fyldt rundt i år. Helt nøjagtig den 26. januar - og det var sådan for at mindes mor, at hun synes, at julestjernerne skulle have lov at hænge lidt tid endnu.

Så nu ved du det altså - hvis din vej falder forbi det lille hus på Øland - at det ikke er sjusk og dovenskab, men med velberåd hu, at vi fortsat har julepynt i et par af vinduerne.

2 kommentarer:

Karl Schytz sagde ...

Ork, Jesper vi har også fortsat vores julestjerne hængende. Min svigermor fylder også rundt iår, nærmere den 24. august, så nu må vi se om vi lader stjernen lyse så længe

Jesper Hansen sagde ...

Tjaah, Karl, vi må nok indrømme, at vi er nogle stjernedrys...