onsdag den 19. oktober 2011

Røgeriet

Det er ikke blevet til så meget med bloggeriet den seneste måneds tid.
Det skyldes blandt meget andet, at jeg har haft travlt med at støbe og mure min nye røgeovn. Men onsdag kom jeg så langt, at jeg nu kan se målet. Der er lige nogle samlinger, der skal tørre lidt - og så kan jeg begynde at teste anlægget torsdag. Sådan for alvor altså - for jeg har da haft lidt røg på undervejs for at sikre mig, at tingene virker.
Det er et temmelig ambitiøst projekt, som jeg har kastet mig over. Når anlægget er færdig, skal det nemlig være et rigtigt multianlæg med mulighed for både kold- og varmrøgning samt en kombineret bålplads, udekøkken og grill.
Som man kan se på billedet, står der stadig en del arbejde tilbage med finishen. Der skal skalmures og pudses blandt andet. Som anlægget står her i dag onsdag, er det faktisk kun den grundlæggende model, som er færdig. Det giver nemlig ikke nogen mening at bruge kræfter på at lave tingene pæne, før jeg er sikker på, at det virker efter hensigten.
Så torsdag bliver forhåbentlig en stor dag, når jeg skal prøve at lave mit første lille stykke hjemmelavet bacon.
Bloggens læsere vil naturligvis blive de første til at høre nærmere om, hvordan det kommer til at spænde an.

2 kommentarer:

Margot sagde ...

En egen røykovn! Det er ren luksus. Jeg må inrømme jeg er litt misunnelig nå...

Jesper Hansen sagde ...

Hei Margot - ja, det er ren luksus og en gammel drøm, der er gået i opfyldelse. Og du kan tro, at jeg er glad for den...