mandag den 30. november 2009

Røde ører på Klumpeposten

Jeg skrev forleden en klumme om, hvordan Morgenavisen JyllandsPosten mishandlede vort modersmål i en artikel om fotomodellen Heidi Klum, der angiveligt skulle have været på scenen seks uger efter sin fjerde fødsel. Sidste weekend forsøgte jeg uden held at gøre journalisten opmærksom på, at hun havde klumret med Klum-teksten.
Da teksten ikke blev ændret, og JP i øvrigt hele ugen har fremturet med klumpen i en forsidehenvisning, blev det for meget for mig - og jeg sendte søndag en e-mail til chefredaktør Jørn (klumre-)Mikkelsen.
Jeg har i dag modtaget følgende fra internet-redaktør Jørgen Schultz-Nielsen:
Jeg skal beklage det sproglige niveau i nævnte artikel.
Desuden vil jeg beklage, at min medarbejder ikke har reageret på din henvendelse.
Vi er altid interesseret i at have en tæt kontakt til vore læsere, og ønsket om at minimere fejl står højt på vor dagsorden.

Til min store tilfredsstillelse kan jeg konstatere, at artiklen nu er væk fra hjemmesiden. Og så håber jeg, at der sidder en journalist derude et sted med røde ører!
Det er en lille sejr i kampen for et bedre dansk i medierne - imod klump-sprog - så jeg vil fortsætte kampen.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: