søndag den 29. marts 2009

Søndagens pletskud















Søndag eftermiddag gik turen til Sommerøy. Morgenens blæst havde lagt sig, og det var dejligt vindstille med solskin og temperaturen lige omkring frysepunktet - kort sagt rigtigt udevejr i marts.
Og heldet var med mig. En ørn stod i vandkanten lige efter Buktelia. Helt uanfægtet af en flok måger, som forsøgte at jage den væk. I hvert fald længe nok til at jeg kunne få parkeret bilen og taget et par billeder. Men så gad den heller ikke mere. Et par slag med de store vinger og væk var den.
Men det gav mig de bedste ørnebilleder, jeg hidtil har lavet - så hurra for det.
I havnen på Sommerøy lå der en kæmpeflok edderfugle. De var så tæt på, at det også lykkedes mig at få nogle ordentlige billeder af dem, hvor man rigtig kan se hannernes smukke fjerdragt. Også disse billeder er de bedste, jeg hidtil har lavet af edderfugle, så det blev en søndag, som er værd at mindes.
Problemet med både edderfugle og havørne er nemlig, at vi ser dem næsten hver dag, men de er normalt meget svære at komme ind på - i dag lykkedes det!

Ha' det
Jesper

1 kommentar:

Per Gissel sagde ...

Hej Jesper,
Flotte, flotte fotos fra den "rigtige" verden .. fantastisk!
Dette link er nok ikke nyt for dig .. men måske for andre læsere:
http://www.eagleworld.dk/
En herlig oplevelse, hvis man besøger Nordjylland.
/Per Gissel