søndag den 26. oktober 2008

Det talende menneske






















Så er SDWG-ugen endelig ovre, jeg har siddet foran pejsen og slappet af med en kold bajer, og jeg har sovet en god lang nat. Det er søndag morgen og tid til at blogge lidt.
I den forløbne uge har jeg taget flere hundrede billeder af mennesker, der taler. Jeg har forsøgt at samle en halv snes af billederne i en collage, som jeg har lavet ved hjælp af Photomerge, der er en applikation til PhotoShop, og som kan bruges til blandt andet at lave panoramabilleder med. Det er første gang, jeg bruger funktionen, og der er nok et eller andet, der kan forbedres - men budskabet er egentlig klar nok. Der er mange sjove motiver at hente fra en talerstol. Nogle er sorte, nogle er hvide og mange er sådan lidt imellem. Nogle står stive og krampagtige, andre taler med hele kroppen.
Men en ting har de alle til fælles - de har en sag, som de brænder for, og smider derfor alle hæmninger over bord, stiller sig op foran 100 mennesker eller flere og argumenterer for deres budskab. Hvem der har ret, skal jeg ikke dømme over her.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: