tirsdag den 15. juli 2008

Under vandet

Dina er ramt af en ubændig trang til at gøre rent i disse dage. Så hvad andet kan en mand gøre end at skynde sig ud af huset og udforske faunaen under vandet med noget passende fiskegrej?
Vejret var fint, og Leif-Inge er blevet færdig med slisken ved nausten, så jeg besluttede mig for at tage jollen for at pilke torsk ovre ved Rya - den lille ø, der ligger som en prop i Straumsfjorden og skaber de helt specielle strømforhold, der er her.
Det blev en herlig formiddag i strålende sol og dejlige dovne bølger. Første forsøg gav dagens største fisk - en torsk på fire kilo. Herudover blev til yderligere tre torsk og tre sej. Desuden fodrede jeg mågerne med et par småtorsk, og en rødfisk, som gled af krogen. Jeg havde ikke opdaget den - jeg fiskede på cirka 80 meter vand, men mågerne gjorde mig opmærksom på den, da de begyndte at slås om denne dybtvands-delikatesse.
Lidt over middag trak sorte skyer op over himlen og jeg sejlede hjem - en god dag rigere.

Ha' det

Ingen kommentarer: